اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

مدتی پس از پشت سر گذاشتن کنکور، داوطلبانی که در این آزمون به رقابت پرداخته اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 خود نمایند. این نتایج وضعیت متقاضیان را از نظر مجاز یا غیر مجاز شدن جهت انجام انتخاب رشته کنکور مشخص می سازد.

لذا داوطلبان می بایست در موعد مقرر به دریافت کارنامه خود بپردازند تا چنانچه رتبه قبولی کنکور را کسب نموده باشند، اقدامات بعدی را جهت ورود به دانشگاه و آغاز تحصیلات خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی را به انجام برسانند.

لینک مستقیم مشاهده نتایج کنکور سراسری 1401

 

مطابق با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 در روز سه شنبه 11 مرداد ماه از طریق سایت این سازمان اعلام گشت.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

کارنامه اولیه کنکور سراسری که نشان دهنده رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان است، حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد. لذا متقاضیان باید در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 به سایت مذکور مراجعه نموده و نتیجه خود را دریافت کنند. با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه این آزمون 11 مرداد ماه سال جاری در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401

معمولا یک ماه و نیم پس از انتخاب رشته کنکور، نتایج نهایی آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد و داوطلبان می بایست اقدامات لازم را جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی به انجام برسانند. با توجه به اطلاعات دفترچه راهنمای ثبت نام، زمان انتخاب رشته کنکور 1401 در اواسط مرداد ماه سال جاری بوده و نتایج نهایی این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد. در صورت انتشار هرگونه مطلب مربوطه از طریق سایت سازمان سجش، در این مقاله به اطلاع شما خواهد رسید. 

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 1401

شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1401 می توانند در بازه زمانی اعلام شده به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات کاربری و با طی کردن مراحل موجود در راهنمای زیر به نتیجه آزمون خود دسترسی پیدا کنند.

مشاهده نتایج اولیه

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org  وانتخاب آیکون “سراسری” از منوی سمت راست

 

  • کلیک بر روی لینک فعال “اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401”

 

  • انتخاب یکی از 3 روش موجود برای مشاهده کارنامه و انتخاب گزینه “جستجو”
  1. روش اول: درج شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و کد امنیتی
  2. روش دوم: وارد کردن شماره پرونده، کد پیگیری و کد امنیتی
  3. روش سوم: گنجانیدن شماره پرونده، شماره سریال و کد امنیتی

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی

مراحل مشاهده نتایج نهایی کنکور نیز مانند مشاهده نتایج اولیه آن می باشد و تنها تفاوت آنها در لینک صفحه دوم سایت بوده که باید بر روی آن کلیک نمایند.

  • ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

 

  • سپس بر روی گزینه “نتایج نهایی آزمون سراسری و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال 1401” کلیک کنید.

 

  • اطلاعات خواسته شده را به یکی از دو روش زیر وارد کرده و سپس گزینه “مشاهده نتایج” را انتخاب نمایید.
  1. در روش اول از طریق وارد کردن “شماره داوطلبی” و “شماره شناسنامه”
  2. در روش دوم از طریق ثبت “شماره پرونده” و “شماره شناسنامه”

 

اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور 1401

همان طور که گفته شد نتایج کنکور سراسری به دو صورت اولیه و نهایی منتشر می شود که هرکدام شامل اطلاعات مهمی هستند.

اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سال 1401 داوطلبان می توانند اطلاعاتی نظیر موارد زیر را در کارنامه خویش کسب نمایند:

اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه کنکور 1401
عنوان بخش محتویات
بخش اول: اطلاعات ثبت نامی و آزمونی  داوطلبان در این قسمت اطلاعات مربوط به خود مانند شماره پرونده، نوع سهمیه و … را مشاهده می نماید.
بخش دوم: نتایج پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی  مشاهده نتایج مربوط به پذیرش متقاضی در دانشگاه با توجه به سوابق تحصیلی
بخش سوم: پذیرش رشته های با آزمون  نتایج پذیرش داوطلب بر اساس نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۱ و سوابق تحصیلی
بخش چهارم: وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیر گروه و گروه آزمایشی  اطلاعاتی نظیر تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در رتبه نهایی داوطلب و رتبه در سهمیه نهایی و رتبه کشوری متقاضی
بخش پنجم: نمرات خام دروس امتحانی گروه آزمایشی  مشخص بودن نمرات خام مربوط به دروس اختصاصی و عمومی داوطلب
بخش ششم: رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم گروه آزمایشی نمایش رتبه کل داوطلب در سهمیه و آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی و رتبه کشوری

اطلاعات مندرج در کارنامه نهایی

اطلاعاتی که می توان از نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ به دست آورد شامل موارد زیر می باشد:

 جدول های اطلاعات داوطلب: مشاهده سه جدول حاوی اطلاعات شخصی داوطلبان قبل از نتیجه آزمون

کد رشته های انتخابی ، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه: مشخص شدن اطلاعات مربوط به کد رشته‌هایی انتخابی داوطلب، رتبه‌ داوطلب و آخرین رتبه قبولی در آن کد رشته

دسترسی مجدد به اطلاعات مورد نیاز جهت مشاهده نتایج کنکور 1401

ممکن است عده ای از داوطلبان به هر دلیلی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را نداشته باشند و با توجه به آن که برای مشاهده نتایج کنکور به آن نیاز خواهند داشت می توانند از طریق ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام نمایید.

ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

برای ثبت درخواست خود و اعتراض از طریق این بخش از سایت سازمان سنجش، ابتدا باید در سیستم پاسخگویی آن عضو شده و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، تقاضای خود را ارسال کنند.

مرحله اول

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از بخش چپ سایت، گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” را انتخاب نمایید.

 

مرحله دوم

در این مرحله، به صفحه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هدایت می شوید. در صورتی که قبلا در سایت عضویت داشته اید، بر روی عبارت “ورود به سیستم” کلیک کرده و درخواست خود را مطرح نمایید.

مهم: در صورت عدم عضویت می بایست در سایت ثبت نام کنید.

 

متقاضیان می توانند با وارد شدن به سامانه از طریق پنل کاربری خود و تکمیل نمودن کادر های مربوطه به شماره داوطلبی و شماره پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401

سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده تا بتوانند در صورت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1401، درخواست بررسی مجدد نمره خود را در فرصت اعلام شده ارسال نمایند. ثبت درخواست در سازمان سنجش به دو صورت امکان پذیر می باشد.

  • روش اول: در این روش، ابتدا به سامانه sanjesh.org مراجعه نمایید و گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” موجود در منوی سمت چپ سامانه را انتخاب کنید. پس از عضویت در سایت و تکمیل اطلاعات خواسته شده می توانید مراحل ثبت درخواست خود را به انجام برسانید.
  • روش دوم: به سامانه darkhast.sanjesh.org که به منظور رسیدگی به درخواست های داوطلبان طراحی شده است، مراجعه نموده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. سپس کد ارسال شده به شماره همراه خود را در کادر مشخص شده وارد نموده و سپس تصویر مربوط به درخواست خود را در سامانه بارگذاری نمایید. 

مهم: نتایج اعتراضات و درخواست های شما از طریق آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org قابل مشاهده و پیگیری خواهد بود.

پذیرفته شدگانی که حدنصاب علمی لازم را در آزمون سراسری کسب نموده اند، در صورت تمایل می توانند در زمان انتخاب رشته کد رشته های مورد نظر خود را در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به ثبت برسانند. از آن جایی که این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است، لازم است توضیحات کارنامه کنکور را به دقت بررسی کرد و از مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401 جهت کسب اطلاعات کامل و بالاتر بردن شانس قبولی استفاده نمود. برای آگاهی از جزئیات بیشتر بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 در روز سه شنبه 11 مرداد ماه از طریق سایت این سازمان اعلام گشت.

2- چگونه می توانم به کارنامه اولیه آزمون سراسری دسترسی داشته باشم؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توان به این نتایج دست یافت.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون سراسری 1401 وجود دارد؟

بله، شما می توانید به دو روش و مطابق با توضیحات ارائه شده در این مقاله، فرآیند ثبت اعتراض خود را به صورت اینترنتی به انجام برسانید.

شاید شما هم دوست داشته باشید

بدون دیدگاه

پاسخ دهید